תחנת הרכבת רעננה דרום | צילום: חן זמיר

1. בשנת 2020, לא רחוק מאוד מהיום, כמות הנוסעים שיעברו בתחנת "רעננה דרום" רכבת זו יעמוד על סביב 4,100 נוסעים ביום, כאשר בשעות העומס צפויים לנוע בה 490 נוסעים בשעה.

2. אורך המסלול בין תחנת רעננה דרום להוד השרון סוקולוב: 1.8 קילומטר בלבד, כאשר המסלול עובר במנהרה מתחת לכביש 531 וכביש גהה.

3. למרות שהנוסעים יירדו בתחנת רעננה דרום 14 מטרים מתחת לאדמה, לצורך העבודות, נחפרו 24 מטרים מתחת לפני הקרקרע.

4. איך תגיעו לתחנה? ברעננה דרום הוקם הדרגנוע הארוך בעולם.

הדרגנוע הגבוה בארץ |צילום: רועי רובינשטיין

5. שטח הרציפים הינו כשלושת אלפים מ"ר, כאשר אלף מתוכם חשופים לאור השמש, במטרה לתת למקום אור טבעי. הפתחים ישמשו גם כפתחי אוורור בעת שריפה.

6. לאורך קירות המסלול בתחנת רעננה דרום יוצב קו מוטורולה שיאפשר לנוסעים להשתמש במכשירי הסלולאר שלהם בעת הנסיעה ולכוחות הביטחון וההצלה להתחבר לרשת הקשר במקרה הצורך.

7. לראשונה רוצפה תחנה בבטון במקום בחצץ. הסיבה: במקרה של אירוע ביטחוני, לנוסעים יהיה קל יותר להימלט.

8. בעוד בשטח הרציפים הגג הינו מרובע בשל הכביש שנע מעליו, כאשר הרכבת תיכנס לנסיעה, היא תעבור בחלל שהגג שלו הינו קשתי. הצורה החצי אליפטית טובה יותר גם מבחינה אווירודימנית וגם מחזקת את הכביש שמעל

תקרת קשתות | צילום: רועי רובינשטיין

9. בתוואי הרכבת יש שלושה פתחי מילוט - יציאות חירום למקרה של שריפה או פיגוע והן ממוקמות במרחק אחת מהשנייה. היציאה היא לאיי תנועה הפזורים על כביש 531.

10. על מנת להגיע מתחנות רעננה לתל אביב מרכז, תאלצו לעבור בעוד 7-8 תחנות (בהתאם לתחנת המוצא): הוד השרון סוקולוב, כפר סבא, ראש העין, פתח תקוה סגולה, פתח תקוה קריית אריה, בני ברק, תל אביב האוניברסיטה. סך הכל זמן הנסיעה - כ-40 דקות.