הוד השרון

רעיון חדש עשוי לקצר את הפקקים ביציאה מהוד השרון בלפחות 20 דקות מדי בוקר. מדובר על הקמה של ארבעה מחלפים חדשים שיוקמו על השטחים החקלאיים הפתוחים של היישובים עדנים, גני עם וירקונה. אלא, שהיישום של התכנית מותנה בכך שיישובים אלה יסופחו לעיר ולכן ייקח עוד זמן רב עד שהיא תצא אל הפועל.

אחד התומכים הגדולים ברעיון סיפוח השטחים הוא יגאל הררי, המועמד לראשות העירייה. לדבריו, הוא מתכוון לקדם תכנית מקיפה שתפתור חלק ניכר מבעיות התחבורה והתשתית בעיר.

בבסיס התכנית סיפוח הישובים הסמוכים להוד השרון, המשתייכים כיום למועצת דרום השרון.  לדבריו "פתיחת דרכי תחבורה חדשות והוספת כניסות ויציאות לעיר תקצר לכל תושב את משך הפקק בכל בוקר ב-20 דקות לפחות לעומת המצב הבלתי אפשרי הקיים כיום". 

מפות הכבישים החדשים לאחר הסיפוח. צילום: באדיבות מטה יגאל הררי

לדבריו "היוזמה העיקרית לפתרון בעיות התחבורה בסביבה הוא סלילת ופתיחה לתנועה של דרך היום שתעבור כולה דרך השטחים החקלאיים הפתוחים של הישובים עדנים, גני עם וירקונה. דרך הים תחובר משני קצותיה לצירי התחבורה המרכזיים של האזור – כביש 40 וכביש 4, הכל באמצעות צמתים שכבר מסומנים בתכניות המתאר העתידיות של הוד השרון. הדבר יקל על התנועה בעיקר על השכונות בחלק המזרחי של הוד השרון – הפועל המזרחי ב', הפועל המזרחי א', מגדיאל ושכונת גיל עמל".

הררי הסביר כי הרחובות דוכיפת, זמיר, האשל והשומר יתחברו כולם לדרך הים החדשה ללא יוצא מהכלל ובכך יפתרו את בעיית היציאה הבלתי נסבלת מהשכונות רמות השרון וגרין פארק הסובלות מעומסים באזורים אלו במיוחד.

דרך הים תיצור עורק תחבורה הכרחי לתושבי הוד השרון וליישובים שיסופחו ממועצת דרום השרון שסובלים אף הם מבעיות עומס בשל התכנון הלקוי וחסימות הכבישים שבוצעו עד היום על ידי מועצת דרום השרון.

במזרח העיר יתחברו הרחובות הפנימיים הללו לדרך הים: השח"ל, הרצל ודרך שביל התפוזים/הרב ביטון שיסייעו לתושבי שכונות מזרח העיר - גיל עמל, מתחם 1200, אביב ו-200.

יגאל הררי. צילום: עמרם סוויסה

"מקרה נוסף שבו האבסורד לטענת הררי זועק לשמיים הוא צומת עדנים שבה כבר קיים ומוכן רמזור להמשך ישר לדרך הים שאינה נגישה ואינה סלולה", אומר הררי. עוד מתכוון הררי להשמיש מחלפים עתידיים – אחד בכביש 40 והשני בכביש 4 דרומה מתע"ש, על מנת להקל על תושבי האזור. הררי מדגיש כי על כביש 4 המדינה הקצתה כבר שטחים ותשתיות ייעודיות להקמת צמתים חדשים.

חיבור נוסף שהררי מתחייב לבצע הוא חיבור של רחוב הנשיאים לרחוב התלמיד על מנת לאפשר חיבור קל יותר ללא עיקוף מיותר לתושבי מזרח העיר אל דרך משה שרת. הררי ציין כי המרחק בין הכבישים הוא פחות מ-50 מטר והאבסורד הזה מתאפשר רק בגלל התנגדות של כפר מל"ל.  חיבור כזה קצר משמעותית את היציאה לעיר לתושבי מתחם 1200, 200 ושכונת אביב.

הררי מדגיש כי שיפור מפת התחבורה והתשתיות של הוד השרון תהיה מנת חלקם הן של שכונות במזרח ועיר והן במערב העיר. כך מתכנן הררי במערב העיר לחבר את הרחובות האשל, הזמיר והטווס לדרך נחל הדס שאליה ייבנה גם חיבור של רחוב דוכיפת לדרך הים, על מנת לאפשר יציאה נוחה יותר עבור תושבי מערב העיר לצירים המרכזיים.

הוד השרון

עוד חיבור הכרחי דרך שטחים פתוחים של ישובי מועצת דרום השרון הוא החיבור של רחוב הפרחים שייסלל עד לחיבור לכביש 402 דרך כפר מל"ל ורמות השבים לרחוב עין חי.

יגאל הררי הסביר כי "מדובר כאן בתכנית מקיפה שתתרום לפיתוח ונגישות של כלל השכונות והאזורים בהוד השרון שלאחר יישום תכנית הסיפוח. לא יעלה על הדעת שכל היישובים מסביב להוד השרון ייהנו מ'סביבה כפרית', בעוד תושבי הוד השרון ממשיכים להיחנק".