לפני כ-3 שנים סללה עיריית הוד השרון המשך לרחוב כנרת בעיר שמטרתו בעיקר לייצר גישה נוחה יותר להולכי רגל ולמכוניות שמעוניינים להגיע לתחנת הרכבת נורדאו. מאז ועד היום הכביש לא נפתח. הסיבות לכך אינן ברורות.

צילום: פרטי

הולכי רגל המעוניינים להגיע לתחנת הרכבת צריכים לעבור דרך עפר שאינה סלולה ואין בה מדרכה או תשתיות אחרות משני צדדי הכביש. מכיוון שהחניון אותו מקצה העירייה לתחנת הרכבת אינו מספק, בעלי רכבים רבים חונים בצידי הדרך של כביש העפר, בניגוד לחוק, ומפריעים ומסכנים את הולכי הרגל המבקשים להגיע בבטחה לתחנת הרכבת.

שרה קציר תושבת העיר בת 70, משתמשת בתחנת הרכבת בנורדאו כל יום בכדי להגיע לראש העין. את הדרך שהיא עושה כל יום לתחנה היא מכנה "סכנת חיים". "מדרכה זה דבר בסיסי אני חושבת", אומרת קציר.

"אני צועדת בדרך עפר לא סלולה ומסוכנת לצד עשרות מכוניות שנוסעות במהירות ומחפשות חנייה, חונות בכל מקום אפשרי וחוסמות לעיתים את המעבר. אין תאורה בצידי הדרך ובעצם אני מסתכנת בכל יום בשביל להגיע לרכבת או בשביל לחזור הביתה בדרך חזרה. כל מה שהעירייה צריכה לעשות בשביל להקל עליי ועל עוד מאות הולכי רגל זה קצת לעשות פה סדר. להוסיף מקומות חנייה ושיהיו מסומנים, לסלול את הדרך, להקים מדרכה ואולי פנס תאורה יהיה נחמד. למה הוד השרון עיר כל כך מתקדמת אבל לא יכולה להידמות לתל אביב? אפילו לא לראש העין.

צילום: פרטי

הרבה פעמים כשאני חוזרת הבייתה בשעות החשכה אני מזמינה מונית כדי לחזור הביתה, למרות שאני גרה במרחק 7 דקות הליכה. אבל אני לא מרגישה בטוחה, הראייה שלי לא כמו פעם והמצב הזה לא נעים".

מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "התכנון הסופי של דרך הגישה לתחנת הרכבת נורדאו נכלל בתוכנית הר/1202והוא כולל מדרכות רחבות ושבילי אופניים. נכון להיום השטח מצוי בבעלות פרטית העירייה פנתה לבעלי החלקות על מנת להגיע עמם להסכמות אשר יאפשרו בשלב זה, תפיסת חזקה של חלק מהמקרקעין. אנו מקווים כי הליכי המשא ומתן יסתיימו בהצלחה וניתן יהיה לבצע מדרכות ושביל אופניים בהקדם האפשרי".