דו"ח ארגון צרכני התחבורה הציבורית "15 דקות", חושף את השקעות המדינה בתחבורה הציבורית ב-126 רשויות מקומיות בישראל.

צילום: פרטי

הדו"ח משווה את מידת הזמינות של התחבורה הציבורית בישראל ביישובים שבהם יותר מ-10,000 תושבים ביחס לגודל האוכלוסייה. כלומר, הוא מודד את אפשרותו של האזרח הישראלי לעלות על כלי תחבורה ציבורית (אוטובוס, רכבת, רכבת קלה או מטרונית) בתוך 15 דקות ביישוב שבו הוא מתגורר.

הדו"ח מלמד כי הוד השרון דווקא נמצאת בטבלת הערים המקופחות, מבין הערים המונות 40 אלף תושבים ומעלה: העיר נמצאת במקום השישי (מהסוף) אחרי טייבה, אום אל פחם, נס ציונה, אילת ושפרעם.  כלומר, הוד השרון היא בין הערים בהם הסיכוי לעלות על אוטובוס תוך 15 דקות – נמוך. מבין 126 הרשויות שנבדקו, הוד השרון נמצאת במקום ה-77. מספר ההזדמנויות לעלות על תחבורה ציבורית תוך 15 דקות הן: 21.1. היחס בין ההזדמנות לעלות לתחבורה ציבורית לבין מספר התושבים, 53%. ביחס ליתר ערי השרון – הוד השרון נמצאת אחרונה.

לטענת ארגון 15 דקות: " ממשלת ישראל אינה משקיעה בתחבורה הציבורית ויוצרת פערים גדולים בין היישובים בישראל. התוצאה היא שהתושבים מוגבלים ביכולתם להתנייד לתעסוקה ולקבלת שירותים ובכך מונצח הפער גם בתחבורה הציבורית בין אלו שידם משגת להתנייד ברכב פרטי ולבין אלו שידם אינה משגת. על ממשלת ישראל להגדיל באופן ניכר את ההשקעות הממשלתיות בתחבורה הציבורית ביישובים וביניהם. כמו כן הרשויות המקומיות צריכות להיות מעורבות יותר בקידום התחבורה הציבורית ולא לסמוך רק על הממשלה".