נכון לתאריך 17 בדצמבר, נהרגו השנה 61 רוכבי אופנוע, זוהי השנה הקשה ביותר לרוכבי האופנועים ב-15 שנים האחרונות.

צילום המחשה: תיעוד מבצעי מד"א

הקטנועים והאופנועים הם כלי תחבורה פופולארי מאוד בישראל: מזג האוויר בארץ נוח יחסית לרכיבה בכל עונות השנה, מדובר על כלי רכב זול שפותר את מצוקת החניה, מפחית את עומסי התנועה ומאפשר עצמאות כבר מגיל 16, בו ניתן להוציא רישיון נהיגה לכלי רכב דו גלגלי.

יחד עם זאת, מחקרים מראים, כי הסיכון של אופנוע להיות מעורב בתאונת דרכים קטלנית גבוה פי 7 מאשר כלי רכב פרטי. הסיבות לכך רבות: לרוכב הדו גלגלי אין שלדת הגנה, חגורות בטיחות או כריות אוויר, מדובר על כלי רכב לא יציב, מעקות הבטיחות מותאמים בארץ לרכבים פרטיים ולא לרוכבי הדו גלגלי, תהליך ההכשרה לרוכבים קצר, הסימונים על הכביש מחליקים ונהגים רבים אינם שמים לב לרוכבים ואינם מתחשבים בהם.

בהוד השרון נפגעו 175 רוכבי אופנוע בתאונות שהתרחשו בעיר בעשור האחרון. מתוכם 161 נפצעו באורך קל, 13 נפצעו באורך קשה ואדם אחד נהרג. בשנת 2016 נפגעו עשרה רוכבי אופנוע בתאונות דרכים, 7 אנשים נפגעו קל ו-3 אנשים נפגעו קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: " מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מוטלת האחריות לדאוג לבטיחותם של רוכבי האופנועים והקטנועים על ידי התאמת התשתיות לכלי הרכב הדו גלגליים, להתקין פס הגנה במעקות הבטיחות שיגן על הרוכבים בזמן החלקה, לוודא כי הרשויות משתמשות בצבע כביש שלא גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ולעודד רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ".