ספק אם יש 'קללה' יותר גדולה עבור תושבי הוד השרון בפרט ותושבי השרון בכלל, מהמילה פקקים. הדקות והשעות הרבות שכולנו מבלים בכבישים הן תמצית הייאוש של לחיות במרחק 10 קילומטר מהמשרד, ובמרחק נסיעה של שעה ממנו, לכל הפחות, בבוקר.

כיכר המושבה בלילה. קרוב לבית | הדמייה: DIVISION3

אם כן, אין זה פלא שהאלמנט הראשון שמזכירה החברה הכלכלית לפיתוח ישראל, היזמית של "כיכר המושבה" היא הקרבה לעיר. או יותר נכון, כפי שהם מציינים באתר שבנו במיוחד עבור הפרויקט: "איכות חיים זה לעבוד קרוב לבית ולהימנע משהות מתסכלת בפקקי תנועה".

זה לא מקרי, הפרויקט שיקום בצפון-מזרח העיר והחל להבנות בימים אלו, נוצר לטענת החברה לאחר דיונים ערים עם תושבי האיזור. בחברה מציינים כי במהלך גיבוש הקונספט והתכנון של פרויקט "כיכר המושבה", נערך סקר עם למעלה מ-400 משתתפים, והתבצעו קבוצות מיקוד בקרב תושבי האיזור, כשהמטרה היא קודם כל להבין את צורכיהם, העדפותיהם ורצונותיהם מהפרויקט.

גם משרדים, גם בילויים. כיכר המושבה |הדמייה: DIVISION3

עצם העובדה שהפרויקט נבנה ברחוב סוקולוב במרחק מאות מטרים בלבד משכונת 1200, וכ-100 מטר בלבד מרכבת סוקולוב ומהיציאה לכביש 531, ומיועד ברובו הגדול למשרדים, הוא בבחינת בשורה עבור האוכלוסיה הצעירה של חלקיה הצפוניים של מגדיאל. זו שהגיעה לעיר במטרה להיות קרובה לעבודה בהרצליה פיתוח ובתל אביב, ומצאה עצמה מבלה שעות רבות בפקקים מדי יום.

לפי החברה הכלכלית לפיתוח ישראל, הבניין המרכזי של הפרויקט יתנשא לגובה של 13 קומות משרדים מעל ל-2 קומות מסחר. בנוסף למשרדים צפויים להיות מאויישים במקום כ-40 בתי עסק שמטרתם בילוי, מסעדות, סידורים ושירותים נוספים עבור תושבי האיזור. מבחינת השטח כ-21,000 מ"ר מיועד למשרדים, וכ-6,500 מ"ר מיועד למסחר. כמו כן, יבנו במקום 5 מפלסי חניון שיכילו כ-650 מקומות חניה עבור העובדים במקום.

אם בכל זאת אתם מחפשים את המוקש, הרי שהבנייה שהחלה בשבוע האחרון צפויה לקחת כ-3 שנים. עם זאת, יש לציין ש-"כיכר המושבה" צפוי להיות הסנונית הראשונה מבין בנייני משרדים רבים שצפויים לקום באיזור. לפי יגאל שמעון, סגן ראש העירייה, מתחמי עסקים רבים צפויים לקום לאורך כביש 531. 

13 קומות משרדים, 2 קומות מסחר. כיכר המושבה | הדמייה: DIVISION3

שמעון הוסיף לגבי הבנייה הצפויה של 'כיכר המושבה' והפיתוח הכללי באיזור:

"'כיכר המושבה' זה פרויקט הדגל של צפון העיר בחיבור של 531, בסמוך לשכונות 1200. יהיה שם איזור מסחרי שנושק לרכבת וגם משרדים, ואני חושב שכל משרדי הממשלה ומשרדים לצורכי הציבור, חייבים לעבור לשם. זה מייצר מומנטום של איזור שנגיש הן מבחינה תחבורתית והן מבחינת המיקום, ואין שום סיבה שתושבי הוד השרון יסעו לפתח תקווה למשרדי מס הכנסה וביטוח לאומי. והמקום הזה בהחלט מתאים לכך מאחר שהוא צמוד לרכבת. כמו שיש את עזריאלי בתל אביב, אין סיבה שלא יהיה מקום דומה בהוד השרון.

"בהוד השרון גם תוכנית 1201 וגם תוכנית 1202 נותנים את התשובה לכל הנושא של משרדי ההייטק והמסחר בעיר. כל השטח הצמוד ל-531 בצפון העיר, מיועד לבנייני מגורים ולמשרדי הייטק ומסחר".

הוד השרון פיתוח? כיכר המושבה | הדמייה: DIVISION3

אופיר גרינברג, הבעלים והמנכ"ל של החברה הכלכלית לפיתוח ישראל ותושב האיזור, אמר: "בבסיס החזון עומד הרצון שלי, כתושב האזור, המרגיש כחלק בלתי נפרד מקהילת תושבי הוד השרון וסביבתה, לשיפור איכות חיינו". יש לציין שהחברה הכלכלית לפיתוח ישראל שמה לעצמה למטרה לשפר את איכות החיים של התושבים אליהם היא פונה, במעגל השני מחוץ למטרופולין תל-אביב, בדרך כלל תוך כדי יצירה אפשרות למקומות עבודה בסמוך למקום מגוריהם.