מדיווח שהגיע למערכת "מיינט הוד השרון" עולה כי לאחר חצות הלילה (בין ראשון לשני), רכבת שיצאה מתחנת הרכבת נורדאו בכפר סבא, פגעה במיכלי גז שהיו על המסילה. לפי הדיווח כ-50 נוסעים הורדו מהרכבת והורחקו מהאיזור על ידי צוותי חירום והצלה של מד"א וכיבוי אש. אף אחד מהנוסעים לא נפגע באירוע.

ככל הנראה הרכבת פנתה למסילה הלא נכונה, בה נערכו עבודות תשתית, כתוצאה מטעות אנוש.

בהודעה שהועברה על ידי הנהלת רכבת ישראל לעובדיה צוינה לשבח "עירנותם של תופס ומשגיח המסילה, כמו גם של צוות העובדים", שלפי ההנהלה מנעה "אסון גדול". מנכ"ל הרכבת אף הנחה על הפסקת כלל העבודות התפעוליות למשך שעה, למעט רכבות הנוסעים, וזאת על מנת לקיים שיחות בנושא הבטיחות בכלל, והאירוע החמור בפרט.

נגמר בחבלות קלות | צילום ארכיון: אלעד גרשגורן 

מהודעת דוברות הרכבת עולה כי עובד אחד ששהה על המסילה, נחבל ברגלו במהלך פינוי העובדים המזורז מהמסילה, בעת שהרכבת דהרה לעברם. הפקח שפינה את הרכבת, ביצע סריקה נוספת שלאחריה נשלח לבדיקות רפואיות בשל חשש לשאיפת גז. 

מדוברות רכבת ישראל נמסר בתגובה לאירוע: 

"מנכ"ל הרכבת בפועל הנחה הבוקר על מינויה של ועדת בדיקה, אשר תבדוק אירוע חמור של 'כמעט ונפגע' אשר התרחש אמש בסמוך לחצות, במסגרתו הוכנסה, ככל הנראה בשל טעות אנוש, רכבת נוסעים למסילה עליה התבצעו עבודות תשתית, בסמוך לתחנת כפר סבא נורדאו. 

"בשל הכניסה למסילה, פונו במהירות, על ידי משגיחי הבטיחות שהיו במקום, העובדים שהיו עליה, ואחד מהם נחבל ברגלו כתוצאה מהפינוי המזורז. בנוסף, פגעה הרכבת במספר מיכלי גז ששימשו לריתוך, ואלה החלו לדלוף גז אך בשום שלב לא התפוצצו. 

"פקח הרכבת פינה את 25 הנוסעים שהיו על הרכבת חזרה לתחנת כפ"ס נורדאו, ואלה קיבלו מענה ממוניות שהוזמנו לתחנה. לאחר מכן חזר הפקח וביצע סריקה ברכבת, ולאחריה פונה לבדיקות רפואיות, בשל חשש לשאיפת גז.  

"למקום הגיע חוקר תאונות ומנהלים בכירים, אשר החלו לאסוף את ממצאי הבדיקה, ואלו יועברו לוועדה אותה מינה המנכ"ל הבוקר.  

"עוד הנחה מנכ"ל הרכבת בפועל, על  קיום כנסי בטיחות בימים הקרובים בכל החטיבות התפעוליות, לריענון הנחיות הבטיחות. 

"רכבת ישראל רואה את האירוע בחומרה, תחקור אותו לעומק, ותסיק את המסקנות הנדרשות ממנו". 

מרכבת ישראל נמסר כי במהלך 2018 נרשמה דווקא ירידה בכמות אירועי הבטיחות ביחס ל-2017. במהלך 2018 נרשמו 63 אירועי בטיחות שנחקרו (מרביתם עקב פריצות כלי רכב/הולכי רגל לשטח מסילה) ירידה של 23 אחוזים ביחס לשנת 2017 (78 אירועים).