ועדת הכספים של הכנסת התכנסה השבוע לדיון מיוחד בנושא משבר התחבורה הציבורית במדינה בנוכחות שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ'. במהלך הדיון חשף ח"כ איתן גינזבורג מסיעת כחול לבן, שכיהן כראש עיריית רעננה, כי לקראת השלמת חיבור מסילת השרון למסילת החוף ובכך קיצור הזמן למטרופולין תל אביב כפי שפרסמנו לפני כשבועיים רכבת ישראל עומדת להמליץ בפני משרד התחבורה לחייב את הנוסעים מערי השרון להחליף רכבת בתחנת הרצליה על מנת להגיע לתל אביב.

צילום: המחשה: מוטי קמחי

ח"כ גינזבורג אמר בדיון: "כיום הרכבת הנוסעת על מסילת השרון, המשרתת 17 אלף נוסעים, יוצאת מתחנת רעננה לכיוון מזרח, ועוברת בתחנות כפר סבא, הוד השרון, פתח תקווה, בני ברק עד תל אביב, נסיעה האורכת 47 דקות.  כחלק מתוכניות רכבת ישראל מתוכנן חיבור של מסילת השרון למסילת החוף, שאמור לקצר את הנסיעה לתל אביב לכדי 18 דקות מתחנות כפר סבא רעננה והוד השרון". 

אלא שח"כ גינזבורג חשף כי רכבת ישראל עומדת להמליץ בפני משרד התחבורה לעצור את קו הרכבת מערי השרון לתל אביב בתחנת הרצליה ולחייב את הנוסעים להחליף רכבת, במקום להגיע באופן ישיר ללא החלפה.

איתן גינזבורג | צילום: יח"צ

ח"כ גינזבורג  פנה לשר התחבורה והעלה בפניו את החשש כי המלצת הרכבת יגרום לכך שזמן הנסיעה יהיה ארוך יותר מאשר נסיעה לתל אביב ברכב הפרטי בשעות העומס. לדבריו: "תושבי השרון מעוניינים לנסוע ברכבת למטרופולין, אבל כשמסלול הרכבת ממשיך להיות ארוך ולא משתלם, בגלל החלפת רכבת בתחנת הרצליה, הדבר לא ישפר את הנגישות לתל אביב והנוסעים ימשיכו להעדיף את הרכב הפרטי". 

בסוף דבריו קרא גינזבורג לשר סמוטריץ לאפשר נסיעה ישירה של רכבת השרון לתחנות תל אביב ללא צורך בהחלפת רכבת. בתשובה הודיע השר כי חיבור רכבת השרון למסילת החוף מתוכנן לחודש פברואר השנה והחלטה בדבר החלפת הרכבת בתחנת הרצליה טרם התקבלה ותיבחן בהתאם לסקר נוסעים.