אתי, תושבת הוד השרון, קיבלה לאחרונה מכתב ממשרד עורכי הדין סנדרוביץ' המייצג את עיריית הוד השרון, לפיו עליה לשלם 391 שקלים בגין דוח חניה על סך 250 שקלים, תוספת פיגורים 125 שקלים ועוד 16 שקלים על הוצאות המשרד. "בשלב הראשון אמרתי להוריי שלא כדאי להתעסק עם עורכי דין וכדאי שנמהר לשלם את הדוח כדי לא לצבור ריביות נוספות", מספרת אתי. "לפתע אמא שלי נזכרה שהיא דווקא כן שילמה את הדוח. היא הפכה את מגירת המסמכים שלה ובסוף מצאה קבלה על הדוח ששולם כבר בספטמבר 2018 על סך 250 שקלים ללא כל תוספות הריביות כמובן, כי שילמנו בזמן".

הדוח שולם, הקנס נצבר | צילום ארכיון: רואי אלמן

אולי מדובר בשני דוחות שונים?

"על הקבלה ועל המכתב יש בדיוק אותו מספר של הודעת תשלום קנס. בדקנו שוב ושוב כדי להיות בטוחים עד שהשתכנענו. כבר שילמנו את הדוח הזה בספטמבר ולא ברור לנו איך קיבלו דרישת תשלום חוזרת.

"כתבתי מכתב אל עורכי הדין סנדרוביץ' ושלחתי העתק אל עיריית הוד השרון. בנוסף שלחתי מכתב גם אל ראש העירייה אמיר כוכבי וביקשתי שיבטלו את הדוח הזה. המכתבים שלי טרם נענו. אמא שלי לקחה את העניין צעד קדימה וביקשה ממני לבדוק לגבי דוח נוסף שכבר שולם כדי לוודא שהמקרה לא יחזור שנית. הקשתי את מספר הודעת התשלום באתר של העירייה וראיתי שהדוח פתוח לתשלום למרות שגם הפעם יש לנו קבלה שמוכיחה שכבר שילמנו.

"מה קורה עם אגף החניה של עיריית הוד השרון? כדאי שמחלקת החניה תתחיל לבדוק את עצמה. מה שהכי הפתיע אותי במקרה הזה זו העבודה שאני ממש לא היחידה שזה קורה לה. פרסמתי את פרטי המקרה בפייסבוק כדי להזהיר תושבים ולהמליץ להם לשמור את הקבלות. הופתעתי מכמות התגובות של התושבים שסיפרו שגם להם זה קרה! משהו בהעברת הנתונים במחלקת הגבייה נעשה לא כמו שצריך. לא תמיד מי שביכו הכוח צודק".

תושבת נוספת סיפרה ל-"ידיעות השרון" ול-"מיינט הוד השרון": "בתחילת נובמבר בעלי שילם לעירייה קנס בגובה 250 שקלים על עבירת חניה. לא שמרנו את הקבלה או משהו כזה כי לא תיארנו לעצמנו שחודשיים לאחר מכן נקבל דרישת תשלום נוספת בתוספת 120 שקלים על הפיגור בתשלום. בעלי היה משוכנע שמדובר באותה דרישת תשלום שכבר שילמנו עליה ולחץ שוב ושוב על העירייה שיבדקו את עצמם כי אין לנו כוונה לשלם על מה שכבר שילמנו. השבוע התבשרנו שמדובר בטעות. לצערי אני לא מאמינה שמדובר בטעות תמימה אלא בשיטת מצליח ודרך להעשיר את קופת העירייה".

העירייה: "מתנצלים, מדובר בתקלה טכנית"

מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "אנו מתנצלים בפני התושב הפונה, בשל תקלה טכנית בהעברת הנתונים מבנק הדואר לעירייה, לא נקלט התשלום עבור הדו"ח. עם העברת הקבלה על ידי התושב ניתנה הנחייה מידית למשרד עו"ד לעצור את פעולת הגבייה. בכל מקרה מסוג זה אנו מבקשים מהתושבים לפנות לרשות החניה העירונית בטלפון 09-7759744 ונושא ייבדק ויטופל".